0. nap |
|
|
Indulás Ferihegyről (értsd: Liszt Ferenc repülőtér), berlini átszállással. Érkezés Izlandra éjszaka, de nappal...
|
1. nap |
|
|
Indulás első szállásunkról kora reggel. Mivel már világos van (volt sötét egyáltalán?) nem tűnik annyira szörnyűnek az alváshiány. Reggeli kávé és egyéb élelmiszerbeszerzés, irány a
Geysír majd a Gullfoss. A kötelező körök után a Kjölur úton, úttalan utakon irány a felföld belseje, a Hveravellir geotermikus mező. Mivel a szállás itt, a világ vége után pár centivel van, a civilizáció
csak nyomokban található meg, de van szabályozható vízhőmérsékletű medence és csodás kilátás.
|
2. nap |
|
|
A nap a Felföldön keresztüli úttalan utakon kezdődik, majd Glaumbær skanzenjánál folytatódik. Itt a cukrászdában (Áskaffi) nagyon finom sütikkel tankolunk fel, majd
irány Akureyri, Izland 2. legnagyobb városa. Itt még a közlekedési lámpák pirosát is szívesen láttuk.
A Goðafoss--i megálló után irány a szálláshely, pszudokráteres megállókkal tarkítva...
|
3. nap |
|
|
A Mývatn tó melletti szállásról irány Hűsavik, a bálnalesek kiindulópontja. Az idő Izlandhoz mérten egészen elfogadható, a nyár közepéhez mérten viszont kicsit hővős (5 fok).
A sikeres bálnales után irány az Ásbyrgi kanyon és a Dettifoss, Izland legbővizűbb vízesése. Itt már szakad az eső...
Estére vissza a szállásra, a Mývatn-tó mellé.
|
4. nap |
|
|
Reggel megmásszuk a szállás melletti salakkópot, majd folytatjuk utunkat a mellette található Dimmuborgirba. Szerencsénkre egész nap világs van,
így a trolloktól nem kell tartanunk.
Az utunk immár busszal vezet tovább a Krafla hasadákrendszere mellett, ahol a vulkáni (utó)működés különböző megnyilvánulási formáit tekinthetjük meg.
|
5. nap |
|
|
A szállásról irány a lunda-néző platform, közben egy halfeldolgozó sem maradhat ki. Lundák után ismét Bakkagerði, itt még megnézzük az Álfaborg-ot,
majd a közben eleredő izmos eső miatt programmódosítás, egy másik vízesést nézünk meg :-)
|
6. nap |
|
|
A szállásról az Öxi-hágón át átkeveredtünk egy világítótoronyhoz, majd Höfn városában reggeliztünk, majd felfrissítettük a készleteket. Közben Márk és Peti komoly harcot folytatott a Jökulsárlóni
hajókázásunkárt, mert csak délután 6-ra akartak fogadni... Szerencsére Veronika segített, így viszont sietősre vettük az utunkat, mivel a tervezettnál korábban lelt két
hajót nekünk :-)
Jökulsűrlón után séta a Skaftafell nemzeti parkban, a Svartifoss és egy gleccser megáltogatása. A szállás felé buszozva még megnézünk az hídmaradványt, amit a
gleccserár hagyott belőle...
|
7. nap |
|
|
Végre napsütésben sétálunk a lankás dombok között, míg hirtelen előbukkan egy kanyon...
A napsütéssel feltöltődve, kicsit eufórikusabb hangulatban indulunk a Dyrhólaey felé, de a kispólingk és a halfarkasok támadása ráébreszt,
hogy nem illik a kijelölt ösvényt elhagyni 10m-re sem :-) A Black Beach-en beachelés után ismét bevesszük magunkat az ország belsejébe, mivel
pont ma reggel a hó(olvadás)viszonyok kedvező változásának köszönhetően megnyitották a felföldre vezető egyik utat, így nem kell hatalmas
kerülővel bejutni a szállásra.
A holdbéli tájakon így nyugodtan túrázhatunk, érintve az Eldgjá kanyont, majd irány Landmannalaugar.
|
8. nap |
|
|
Ez a nap a színes hegyek közti túrákkal telik, de előbb elengedjük az utunkon éppen induló, 55km-es hegyományos
izlandi terepmaraton mintegy 560 indulóját. A mai napon a futók rekordot döntöttek, 3óra 27 perc alatt futva le a távot.... A táj, ahol mindezt lefutották, a fotókon látható...
|
9. nap |
|
|
Mai túránk részben az amerikai kontinensre vezet, hiszen az Izland az Atlanti-hátság egyetlen szárazföldi része, azaz az amerikai és eurázsiai kőzetlemezek szétválásánál található.
Ennek leglátványosabb és legkézzelfoghatóbb része Þingvellir. Ez volt ráadásul az izlandi parlament (Alþingi) helyszíne is 930-tól.
Utána Reykjavík, azaz a fővárosi séta, egy kis termálfürdőzéssel feldobva. Végül irány a repülőtér.
|
10. nap |
|
|
Keflavík - Berlin - Budapest
Utazás haza. Mivel az előző nap elég hosszóra sikerült, és éjjel még utaztunk is, nem a frissesség a csapatra legjobban jellemző szó. Ezt
tetézi, hogy az izlandi 5-9 fokból visszacsöppentünk az itthoni 39 fokba... Azonban igazán melegünk attól lett, mikor kiderült, hogy az Air Berlin
- német precizitással - MINDEN
feladott poggyászt Berlinben hagyott... Így az elárvult csomagokat másnap délután, külön futár hozta házhoz, szerencsére akkorra már mindet...
És így - nehogy túravezetőinknek hiányérzete legyen - ez az út sem múlt el csomagproblémák nélkül.
|